Sedím každý den v autě nebo ve vlaku, a cestuji za klienty. A i když je to vše často únavné a náročné, tak je to vize, co mě pohání.
Čím dál více si proto uvědomuji, že pokud firma má být úspěšná, je jedna z nejdůležitějších oblastí SPOLEČNÁ FIREMNÍ VIZE. Musíme motivovat a určovat společné vize ve firmě, které budou motorem pro všechny pracovníky stejně tak, jako já mám svoji vizi, svůj cíl. Mnoho lidí už možná zapomnělo na své vize, na své cíle. Je jedno zda osobní či pracovní. Chtěl bych Vám pomoci nalézt znova Vaše vize a společně je dosahovat. Pojďme na to!
Zkuste se zamyslet a odpovědět si - proč chodím já do práce a proč tam chodí ostatní pracovníci? Čeho bych chtěl dosáhnout a čeho ostatní pracovníci? Je něco co nás všechny spojuje? Nějaká společná vize, společný cíl? Je něco, kvůli čemu každé ráno vstáváme a brzy se budíme a jsme natěšeni pro to něco udělat? Pokud ne, tak Vaše firma nemůže být úspěšná.
Ano dát lidem správnou vizi a motivaci je velice důležité. Jak zajistit aby pracovník nechodil do práce jen pro peníze? Musíte se naučit poslouchat - co lidi ve společnosti trápí, co chtějí, po čem touží, najít průnik těchto drobných dílčích vizí, a to nastavit jako společnou vizi. Chcete jednoduchý příklad?
Najděte společnou Firemní vizi!
Nic není tak důležité, jako právě ona.
Jeden náš velmi dobrý klient měl v plánu rekonstrukci dámských šaten. A víte, jak jednoduše a skvěle celý svůj záměr realizoval? Kdyby přišel s myšlenkou „vybudujeme nové dámské šatny“, tak by se minula účinkem. Lidé by říkali – už neví, co s penězi, kdyby nám raději přidal na mzdě, ...
Ano jsou to investice a pracovníky to do jisté míry možná potěší, ale rozhodně je to nemotivuje a možná budou ještě nespokojeni, že to mělo být již dávno.
Jak ale z toho udělat společnou vizi?
Na společné schůzce představil majitel svůj plán. „Potřebuji Vaši pomoc, máme plán snížit reklamace na X%, zvýšit produkci o X%, snížit nemocnost.“ A když se nám to povede během půl roku, tak za odměnu Vám uděláme nové šatny, sprchy, můžete si sami vybrat kachličky do sprch, nakoupíme nové skříňky,..
Nastavte si cíle a ty monitorujte a nezapomeňte na termín do kdy. Lidé mají cíl, mají jasné pravidla hry a věřte, že společná vize je motivuje. Pracovníci budou týmově pracovat. Když přijde na vyhodnocení je důležité všechny seznámit. Náš cíl byl X a nám se podařilo udělat X. I když se třeba cíl nepodaří tak jim poděkovat za snahu a tím, že se něco podařilo se vedení rozhodlo realizovat stanovený plán.
Víte co se pak stane (a taky se stalo)?. Šatny po rekonstrukci jsou výsledkem jejich práce a velice si jich váží, protože to byla jejich společná vize. Věřte, že když nastoupí nový zaměstnanec a chtěl by v šatnách dělat něco nekalého, tak stávající pracovníci, kteří se na rekonstrukci podíleli ho ukoušou, protože je to jejich práce, jejich dílo, byla to jejich vize. Ano měli společný cíl.
Pokud nenajdete společnou vizi ve vaší společnosti, budou chodit lidé do zaměstnaní jen pro peníze, pro lepší pracovní pozici.
Chcete se poradit a probrat vše s nestranným člověkem? Nevíte jak na to? Jak začít? Co kdyby jste zavolali do M (myšlenka- mise) – Vision (vize). Náš název vyjadřuje naše zaměření. Přijedeme za Vámi a klidně zadarmo, probereme Vaši situace, popovídáme si, a něco společně vymyslíme.
První jakoukoliv konzultaci máte od nás zdarma, a využít jí můžete na cokoliv chcete. A k ničemu Vás nezavazuje. Žádné smlouvy, žádné závazky.
Koukněte se na naše www stránky a zkuste si domluvit nezávaznou konzultaci u Vás ve společnosti, která Vás bude stát jen Váš čas.
Přeji všem ať najdou nejen společné vize v pracovním, ale především v osobním životě.