Marcela
Výkonná ředitelka
Interní auditorka
Někdy před 15 lety, když mým hlavním zdrojem podnikání byl velkoobchod, zaklepal jednou na dveře naší kanceláře člověk (takový ten v obleku a v kravatě), který přišel nabídnout zavedení ISO. A i když moje rozhodnutí bylo tehdy ne, protože pán se mi nelíbil a jeho prezentace také ne, už tehdy se mi ISO zdálo jako něco skvělého, měla jsem představy o tom, že najednou vše bude mít svůj řád a vše bude na svém místě a v pořádku, že se nemusím bát žádné pokuty od kontrolního orgánu, budu mít o všem přehled….
To byla jedna stránka ISO a s odstupem let skutečně pravdivá, toto všechno jsou cíle pro zavedení ISO norem. Druhá stránka ale přišla vzápětí, co jsme si s panem „ISÁKEM“ o zavedení ISO povídali. To bude moc práce, jak to zvládnu? To budu muset přijmout dalšího člověka, aby to vše dělal a o vše se staral, … a těch peněz, kolik to stojí, to si nemohu dovolit. To vše jsem pociťovala, a věřím, že se tak cítíte i Vy, kteří stojíte před rozhodnutím zavedení ISO norem. Podnikání ve velkoobchodě se nám dařilo a bylo rozjeté, a na vedení stačil jen jeden člověk, manžel zůstal, a já se začala poohlížet co dál. Investovala jsem do vzdělání a vystudovala kurz Projektového manažera.
Najednou se mi otevřela cesta k projektům přes EU a v této oblasti jsem se setkala s jednou společností, která hledala nové spolupracovníky. A nakonec místo toho, abych psala projekty pro EU, jsem se ocitla v této společnosti v roli poradce a interního auditora. Měla jsem hodně ambicí, hodně nápadů, jak vše dělat efektivněji, lépe, s použitím nových technologií a tak jsem si založila vlastní firmu. Stala jsem se teď i já tím „ISÁKEM“.
Doba se bohudík od prvního setkání s člověkem v kravatě změnila, anebo jsme se změnili my? Pokud ano, tak věřím, že ve Váš prospěch. Zmoudřeli jsme, čas nás vyškolil, zkušenosti nás posunuly, norma se vyvinula ve velmi použitelnou a přínosnou záležitost bez zbytečných administrativních zátěží.
A jedno vím, na českém trhu je asi 385 poradenských společností, které Vám nabídnou zavedení nebo udržování ISO norem, my jsme jedna z nich.
Důležité ale je, že víme jak na to, že nás čas naučil naslouchat, dělat věci srozumitelně, jednoduše, a hlavně pro Vás časově i personálně nenáročně.
A když je něco jednodušší, proč by to nemělo i méně stát? Není přece těžké dělat složité věci složitě a draze. O to přece nestojíte. Víme, co chcete - složité věci dělat jednoduše a levně. A od toho tu jsme. Z našich zkušeností jsme vyvinuli několik druhů produktů na zavádění ISO norem, ze kterých si může vybrat každý právě ten, který je pro Vás tou nejlepší cestou - MISÍ k dosažení Vašeho cíle - VIZE.
A něco málo na zamyšlení na závěr. Kolik myslíte, že z poradenských firem má samo zavedeno ISO? Já osobně znám včetně nás jen 3. Proč ostatní o něčem mluví, snaží se Vás školit, učit, vykládají, jak je to skvělé a sami ISO nemají? Můžete jít na své cestě s nimi anebo s námi. Výběr je na Vás. A ještě něco ze statistik: na českém trhu je cca 2 miliony podnikatelů a z toho jen cca 18 000 má zavedeno ISO, což je jen 0,9 % z těchto firem. Buďte jednou z nich, buďte jiní.