top of page

Proč právě Vy?

Často při svých obchodních schůzkách slyším od klientů slůvko „Proč?“. Začal jsem přemýšlet nad touto otázkou, abych byl připravený nejen já, ale i můj klient, a tak se budu snažit odpovědět na všechna „proč“, které dostávám.

Jako jedno z prvních „proč“ je „Proč právě Vy?“

Máme rádi svoji práci, vše, co děláme je vlastně obohacení nejen našich klientů, ale i nás. Neustále se vzděláváme, a to s chutí. Najít někoho, kdo dělá svoji práci s chutí a zápalem je velice důležité. U poradce o to více. Nechceme říkat fráze, jsme nejlepší, jsme zastupitelný, jsme přijatelně levní, jsme odborníci, .... Ne, naším cílem je získat dlouhodobého partnera na bázi přátelství a pomoci. Děláme tuto práci, protože nás naplňuje, baví a obohacuje.

Druhé „proč“ je převážně zaměřené na naši problematiku. „Proč si mám pořídit ISO?“

Na tuto otázku strašně rád odpovídám. Snažím se vysvětlit, že ISO je jen hmatatelným důkazem. Na trhu jsou firmy, které mají každá svůj systém řízení, a neříkají mu přece „ISO“. Tato norma je jen návodem, jak se řídit, a na nic nezapomenout. Člověk je od přírody tvor líný, a potřebuje nad sebou nějakou kontrolu. Toto je jedna z cest, jak se lépe sám řídit a řídit svoji firmu, a mít nad sebou nezávislou kontrolu, která mě dokáže posouvat dále, ukazovat mi nové směry, a poukazovat na provozní slepotu. Na téma, co je to ISO bych mohl dnes už asi napsat knihu.

Třetí „proč“ je velice složité. “Proč mi nedokážete spočítat návratnost investice?“

Na toto téma mluvím s našimi klienty až po několika letech. U šikovných klientů po třech letech. A ptáte se opět „Proč?“ Každý klient je jiný, jiný obor, jiný přístup, jiné vnímání. Přínos a návratnost je zaručená, tím jsem si naprosto jistý. Jediné, co je důležité, je správné pochopení a přístupu klienta. Pokud předpokládám, že se věci díky nějaké normě zlepší, je to omyl. Jediné, na kom záleží, jste Vy. Pokud chci, aby byl přínos, musím něco dělat. Nemohu očekávat, že vše se stane díky certifikátu. Pokud se stanete naším klientech, rád si o tom popovídám po obhájení tříletého cyklu certifikace. Mým klientem je např. pan Bryscejn ze společnosti GEOTEK s.r.o., se kterým jsem toto problematiku nedávno probral. Víte, co mi řekl? Pane Švihlíku, ze začátku se mi to zdálo jako hodně povinností, papírů a zbytečností. A dnes jsem rád, že ty věci fungují. Mám dobrý pocit, když vím o tom, že nemusím na vše myslet, a lidé to používají, a řídí se tím. Byla to těžká práce, ale vyplatilo se to, a každá další vaše návštěva nás posune dál. Chcete mail na pana Bryscejna? Nebo snad telefon? Napiště si o něj: info@m-vision.cz Dám Vám i jiné kontakty na naše klienty. Dnes mohu hrdě prohlásit: Naši klienti nám rostou pod rukama. Z firem o dvou lidech na začátku, sídlících v provizorních budovách, mající často starost, jak co ufinancují, se staly firmy s 50ti a více zaměstnanci, které mají svoje vlastní sídlo a jsou finančně stabilní a silní.

Čtvrtým „proč“ je klasicky “Proč tolik papírů?“

Víte, ve mně to vždy vyvolá úsměv. I teď, když píšu tyto texty pro Vás, a asi se opět zeptáte „Proč?“ Hned Vám to prozradím. Víte kolik samy produkujete papírů, formulářů? Je jich hodně a pokud nedokážete říct v tento okamžik kolik, asi je něco špatně. Co je Vaším cílem? Řídit společnost. A jak mam řídit, když nemám tu mapu úplnou? Maté vzor nabídky, poptávky, fakturu, seznam zákazníků, seznam dodavatelů, …, a to jsem mluvil jen trochu o obchodu a nákupu. Už znáte odpověď na otázku, kolik používáte dokumentů a záznamů? NE? Pojďme se na to společně podívat a udělat v tom pořádek a jasno. My jsme tu od toho Vám pomoci. Je to naše práce, a i když to zní zvláštně, i koníček. Všimněte si, nikde nemluvím o systému ISO, prostě je to o systémové práci a vedení firmy, a my Vám s tím rádi a s úsměvem pomůžeme. Mimochodem víte, že celé ISO může být elektronické, ani jeden papír?

bottom of page